Thursday, May 6, 2010

TAKDIR

Tuhan
Alangkah hinanya aku
Ketika aku kehilangan ikhtiar
Kau menguruskan segalanya
Untuk perjalananku
Ketika aku sering lupa untuk syukur
Bila setiap detik menghirup nikmatMu
Kau terus menambahkannya

Tuhan
Alangkah hinanya aku
Kerana setiap kali aku engkar
Engkau terus mengampuniku
Ketika tangan dan kakiku terikat
Tersungkur di sudut
Cuma merenung langit dan tembok
Kau kurniakan aku mukjizat.

Tuhan
Alangkah hinanya aku
Ketika aku terpijak dan terhina
Kehilangan wajah dan jasad
Kau memberikan aku kemuliaan

Tuhan
Alangkah hinanya aku
Setiap kali aku tewas aku menoleh kpdMu
Setiap kali aku menangis aku berbisik kpdMu
Setiap kali aku tersungkur, aku sujud kpdMu
Setiap kali aku kehilangan, aku menadah kepadaMu
Setiap kali aku terkorban, engkau memberikan aku nyawa

Tuhan
Alangkah hinanya aku
Kerana buat kesekian kalinya
Aku sangat letih dan lelah utk melangkah
Lindungilah semua jiwa yg pernah kusentuh
Dan kurniakanlah takdirMu
Sesungguhnya…
Aku redha ya Allah


zainal mohd jais.

No comments:

Post a Comment